Pagina's

woensdag 26 december 2012

Een kerstjurk met bijpassend kapsel

Evelien vond dat ze wel weer een jurk kon gebruiken voor de kerst. Daar was deze mama het wel mee eens, want bij kerst hoort een kerstjurk. En zolang de kleine dame het nog leuk vind dat mama ze voor haar maakt doen we dat! Een tijdje geleden had ik dit patroon gekocht, die werd ook goedgekeurd door haar (gelukkig ;-) )
Het patroontje is heel makkelijk om te maken. Enige kanttekening is dat de jurk wel erg lang werd, het is de bedoeling dat hij tot de knieën komt (volgens het patroon). Ik moest er bijna tien cm. vanaf knippen van de onderkant, best zonde van de stof. Zijn de kindjes in België dan zo veel langer dan in Nederland?

De knopen werden door dochterlief zelf uitgekozen in de stoffenwinkel. Tot haar grote geluk hadden ze hartjesknopen. En bij de Action slaagde ik voor bijpassende oorbelletjes, als je goed kijkt zie je witte roosjes in haar oortjes (drie paar oorbellen voor 1 hele euro).

Aan de achterkant sluit de jurk met een (wat kan het ook anders) hartjesknoop.
En zie hier haar mooie kerstkapsel, tadaaaaaaaaaa:

Pijn in mijn vingers, maar ben er stiekum best trots op. Wat zal ze veel krullen hebben over een paar dagen :-)


1 opmerking:

dieuwke en sietse zei

Waauw dat haar !!!!!
Gij moet nogal geduld hebben :-)

Het patroon van dit kleedje ligt hier stof te vergaren als ik zie wat een mooie kleedjes eruit wordt gemaakt moet ik het toch maar eens gaan uittesten.

Ziet er echt goed uit!