Pagina's

vrijdag 25 mei 2012

Een zomerjurk voor Eef (#26)

Dit superleuke vrolijke stofje lag al een jaar in de kast om tot jurk gemaakt te worden. In een oude Knippie vond ik een heel leuk modelletje voor Eef. Ze kon hem al eerder aan dan verwacht, want eindelijk heeft de zon dan ook ons landje gevonden.
Met een paspelbandje in het midden, om het geheel wat te breken. En biaisband aan de mouwen die voor het eerst goed gelukt is. Ik kreeg de tip om de band eerst op elkaar te strijken zodat je een scherpe vouw in het midden hebt, en daarna pas gaan naaien op je kleding.

De split aan de achterkant is vrij diep, voor een volgende versie (en die komt er, want het jurkje zit lekker vlug in elkaar) doe ik of meer knopen, of ik doe er een rits in.

Kijk, als een echte model staan dat kan Eef ook :-) Toen ik klaar was stond er een klein jongetje aan mijn broek te trekken, hij wilde ook als model staan.

Bij deze, met een T-shirt met brutale tekst die wel klopt bij onze jongste, een driekwart broek die stiekum nog te groot is, en de crocs van zijn grote zus.

Geen opmerkingen: