Pagina's

maandag 26 december 2011

Choco-mousse

We hadden vandaag kerstdiner bij mijn ouders. Ik had beloofd om het toetje te maken omdat ik een lekker makkelijk recept had gevonden voor choco-mousse.
Ingrediƫnten:
-een pakje slagroom
-200 gram chocolade, kleur naar keuze
-2 blaadjes gelatine
-50 ml. melk
Je laat de blaadjes gelatine weken in koud water. Smelt de chocolade samen met de melk au-bain-marie in een pannetje. Als de chocolade gesmolten is knijp je de gelatine uit en meng die er goed doorheen. De chocolade van het vuur halen en laten afkoelen tot hij een wat dikkere substantie heeft. Ondertussen klop je de slagroom stijf. Tot slot spatel je de chocolade door de slagroom. Doe het mengsel in de bakjes die je wilt gebruiken en laat dit zeker 4 uur in de koelkast opstijven.

Ik heb witte mousse gemaakt, melkchocolade mousse en pure chocolade mouse. Met een spuitzak heb ik eerst de witte laag in het glaasje gedaan, toen wat frambozen erop en een half uur in de koelkast. Daarna de volgende laag, weer wat frambozen erop en weer in de koelkast voor een half uur. Daarna de laatste laag. Gisteravond (zeg maar nacht ;-) ) heb ik de glaasjes in de koelkast gezet. Vanmiddag voordat we weggingen eruit gehaald en een klein kerstkoekje erin gezet voor decoratie. Het was echt heerlijk. De glaasjes zijn turkse theeglaasjes, die heb ik gekocht bij de Action. Zes stuks voor € 1.19, ze kunnen ook leuk voor amuses gebruikt worden.
Tot slot nog een groepsfoto van de neefjes en 1 nichtje. Hilarisch dat vier van de vijf jongens hetzelfde shirt aanhadden zonder dat dat afgesproken was :-) Eerst een serieuze foto:

En daarna mochten ze gekke bekken trekken:

Het was weer een mooie kerst dit jaar!


Geen opmerkingen: