Pagina's

zaterdag 9 april 2011

Oude t-shirts

Daar kan je nog een hoop lol van hebben. Met behulp van deze tutorial maakte ik dit garen:
Op dat moment had ik nog geen grote haaknaald, mijn mams zei "Waarom haak je dan niet met je vingers?" Zo gezegd, zo gedaan. Hieronder een mini-tutorial over hoe je stokjes haakt met je vingers.

Je slaat de draad om je vinger:

Dan steek je je vinger door een steek heen van je haakwerk:

Pak de draad en haal die erdoor zodat je drie steken op je vinger hebt:

Dan pak je de draad en haal die door de eerste twee steken, dan heb je twee steken op je vinger:

En als laatste pak je weer de draad zodat je weer bij 1 steek eindigt:

En dan ga je rond en rond en rond en rond. Je krijgt spierpijn in je armen en polsen, want op een gegeven moment wordt zo'n kleed loeizwaar. Maar dan krijg je onderstaand resultaat. De kleine stukjes zijn shirtjes van Laurens. Er zitten ook shirts in van Evelien en Michael, van mij, maar ook van mijn mams en twee nichtjes die oude t-shirts gaven.
En een dolgelukkig hondje, die geniet van zijn nieuwe kleed:

Nou ja, hij kijkt niet echt blij, want hij moest voor de foto in zijn mand ;-)


2 opmerkingen:

creathea zei

Stokjes maken met je vingers! Knap hoor!! lukt mij niet ;-)
En je hond is vast heel blij met z'n nieuwe kleed......

Unknown zei

Wat knap zeg!! Ontzettend leuk gedaan!!