Pagina's

zondag 24 mei 2015

Dupont & Dupond

Volgens traditie maakte ik voor mijn oudste zoon een overhemd voor zijn verjaardag. Hij werd afgelopen 15 mei alweer 14 jaar. Hij zou het toch nog wel leuk vinden om een zelfgemaakt overhemd te krijgen van zijn moeder. Gelukkig maar, want dit vind ik een veel te leuke traditie om verbroken te worden. Ik vond dit leuke stofje op de stoffenmarkt in Utrecht.
Het originele patroon geeft aan twee borstzakken met kleppen. Maar omdat het patroon van de stof vrij druk is maakte ik er 1 borstzakje van met een paspelrandje aan de bovenkant.

De achterkant van zijn hemd knipte ik door tweeën en naaide daar ook een paspelbandje tussen om het geheel een beetje te breken.
 
Ik gebruikte voor dit overhemd het patroon Dupont & Dupond uit Ottobré 3 van 2012. En had de grootste maat nodig voor Michael. Nu dus op zoek naar leuke tienerpatronen, want zolang ik nog wat voor hem mag maken moet ik daar gebruik van maken.


Geen opmerkingen: