Pagina's

zondag 17 maart 2013

Feestjurk

Evelien is aanstaande dinsdag jarig. Zij krijgt voor haar verjaardag (zo lang ze het nog leuk vind) elk jaar een nieuwe feestjurk gemaakt door mij. Dit jaar hebben we voor het eerst samen een patroon uitgekozen die haar mooi leek. Ze koos voor de jurk uit het boek Stof voor durf-het-zelvers.

De stof voor de rok vond mijn zus in de couponnenbak bij De Boerenbonthal in Amsterdam. Het was net te klein voor de cirkelrok, dus ik heb de stof in zes panden geknipt en zo een uitlopende rok gemaakt. De jurk moest natuurlijk wel zwieren.
Het bijpassende vestje vond ik bij de C&A, wat een geluk om precies die kleur blauw te vinden.
 
 

Tadaa, het oranje topje maakt het helemaal af. De schoenen vond ik bij de Action.
Met paspel langs de voorkant en de mouwen. Ik en mijn tornmesje waren elkaars beste vrienden de afgelopen dagen, hij is zelfs bot nu, hahaha. Maar wat ben ik blij met het resultaat. En nog belangrijker, Evelien is er ook superblij mee.
 
 

Geen opmerkingen: