Pagina's

vrijdag 25 november 2011

Zwarte piet

Van de week heb ik lekker weer eens de haaknaald erbij gepakt. Ik heb twee leuke pietjes gemaakt:
Zijn ze niet schattig? En het allerleukste is dat je ze op je vingers kan doen. Leuk voor tijdens een verhaaltje over Sinterklaas.

Het patroon van Roze Piet komt hier vandaan. Bij Groene Piet heb ik de laatste meerdering naar 24 steken niet gedaan. Dan wordt hij echt te groot voor kindervingertjes, vandaar dat die wat slanker is. Ik vond zelf de gehaakte veer,de kraag en de witte oogjes niet zo leuk. Dus heb ik dat wat aangepast, maar borduur dan wel de oogjes en het mondje er al op als je net met het hoofd klaar ben. Als laatste het veertje en een kantje als kraag gebruikt. En Zwarte Piet is Zwarte Piet niet zonder een paar oorbellen. Bij deze winkel had ik op de Kreadoe een zakje met gekleurde ringen gekocht. De goudkleurige heb ik aan Piet zijn hoofdje vastgemaakt.

De twintig minuten die de mevrouw aanhoudt volgens het patroon klopt ook niet hoor, of je moet echt megasnel kunnen haken. Ik zou er zeker een uurtje of twee voor uittrekken. Maar het resultaat is zoooo leuk, ik word zelf vrolijk van deze lieve Pietjes :-)


Geen opmerkingen: