Pagina's

woensdag 19 november 2014

Verjaardagsoutfit

Hoera, onze jongste spruit is vandaag alweer vijf (!!) jaar geworden. En naar goed gebruik maakte ik voor hem een verjaardagsoutfit. Als shirt had ik een Theo uitgekozen om te maken. Best een bewerkelijk shirt, maar heel goed uitgelegd in het patroon.
Ik ging voor de versie met lange mouwen en een retro kraag. Op verschillende punten in het shirt zaten hoekjes. Die maakte ik van de stof van zijn broek.

 Zoals hier de punten van de kraag, en het puntje van zijn borstzak.
Op de achterkant van zijn shirt zit paspel en ook weer hoekjes in de stof van zijn broek.

Voor de broek gebruikte ik het patroon Pencill Stripe uit het boek Homemade Mini Couture. Een ideaal patroon voor dunne lange jongetjes. De stof van de broek is babyrib.

Om hem helemaal passend te maken bij het shirt knipte ik her en der wat driehoekjes uit de stof en vulde die aan met de stof van het shirt. Zoals op de kontzakken, en onderaan de broekspijpen.

Zijn zakken voerde ik met de stof van het shirt en liet er een klein stukje bovenuit steken. En zo had Laurens weer een compleet nieuwe outfit om vandaag de blits mee te maken.
Gefeliciteerd kanjer, we maken er vandaag een mooi feestje van.
 
 
 


1 opmerking:

Mamasha zei

Heel erg tof Brigitte! Mooi gemaakt.