Pagina's

maandag 31 maart 2014

Stokpoppen

De juf van groep 8 vroeg aan mij of ik twee stokpoppen voor haar wilde maken. Een blauwe en een groene, die beelden dan verschillende soorten ontwikkelingen uit, maar dat verhaal zal ik je besparen ;-) Het kwam er iig op neer dat er op de groene pop bloemen moesten komen. Ik begon met de hoofden, daarvoor gebruikte ik het patroon uit het boek van Tante Hilde.
Het midden van de hals liet ik open en ik stak er een stok in. Daarna van stevig papier een kegel gemaakt en versierd met washi-tape. En als laatste er een jurkje aan vast genaaid. En dan krijg je dit:
Zo zijn ze nog verstopt.

Daar komen de koppies.
En hier helemaal.

De blauwe pop, alleen de zakjes van de jurk zijn niet helemaal recht.

En de groene pop met veel bloemetjes. Ben er best een beetje trots op. En de juf was er ook erg blij mee.
 


Geen opmerkingen: