Pagina's

woensdag 19 maart 2014

Feestjurk

Hieperdepiep, hoeraaaaaa. Evelien is vandaag alweer 8 jaar geworden. De afgelopen drie jaar heb ik voor haar een feestjurk gemaakt, dus laten we er een traditie van maken en het dit jaar opnieuw doen.
Het patroon komt uit Homemade Mini Couture, een super boek met veel vintage-achtige patronen voor jongens en meisjes.

Dit patroon is de Mambo, met een stofje van de Utrechtse stoffenmarkt gemaakt. De voering is felroze, maar niet op de foto genomen. Vind zelf de rits eindelijk eens goed gelukt.

In het rokje maakte ik een nepknopenbies. Een rechthoekige strook heb ik op de rok gestikt, wel knoopsgaten gemaakt en knopen eraan vast genaaid om het echt te laten lijken. Onderop de rok heb ik een sierrandje gestikt, die zitten standaard op mijn naaimachine maar nog nooit eerder gebruikt. Dat moet ik toch vaker gaan doen.

En hier is ze, onze jarige jet.

Bij de Hema vonden we nog dit vestje wat er qua kleur perfect bij past. Lieve schat een hele fijne verjaardag, en veel plezier vandaag.


Geen opmerkingen: