Pagina's

woensdag 30 maart 2011

Meidenjeans...

Van een vriendinnetje krijg ik vaak kleding die haar meiden te klein zijn. Laurens heeft deze jeans heel vaak aangehad, de gaten zijn erin gekropen:
Aangezien we al een paar hele mooie dagen achter de rug hebben, dacht ik daar kan ik mooi een korte broek van maken. Ik heb 22 cm. gemeten van de onderkant af, en netjes afgeknipt. Dit kwam precies boven de kapotte knieƫn.

De pijpen van een rolzoompje voorzien, dat kon, maar dan werd de korte broek een hotpants ;-) Van Mike zijn tas had ik nog wat biaisband over, dus die heb ik eronder gestikt.

En toen vond ik de roze stiksels ineens toch wel storend met de helderblauwe onderkant. Ik heb de naaimachien op een kleine steek en zigzag gezet en toen over alle roze stiksels gegaan met blauw. En dan krijg je dus dit resultaat:

Van meidenjeans naar stoere korte jongensbroek. Cool!


Geen opmerkingen: