Pagina's

maandag 27 oktober 2014

Helmi jurkblouse (KCW)

Deze jurk ben ik een paar dagen mee bezig geweest. Hij bestond uit 18 onderdelen plus een rits, en dan duurt het wat langer voordat je een kledingstuk hebt. Maar dan heb je ook wat.
 

De mouwen zijn niet helemaal tot de pols, maar dan kan er voor de winter nog een longsleeve onder. De rits daar heb ik mee lopen rotzooien omdat ik zo weinig ruimte had. Stel je wilt deze jurk ook maken, naai dan eerst de rits in het voorpand, en dan pas de zijnaden dicht.

Onze grapjes laat even zien dat er aan de achterkant ook zakken zitten ;-)

 
 De kraag heb ik verstevigd met vlieseline H200, dan blijft het toch wat steviger staan. En in plaats van knopen deed ik kamsnaps op de borstzakken.
Met een riempjes en zakken aan de zijkant.

De onderkant heb ik afgewerkt met biaisband in plaats van een zoompje.
 

En hier de achterkant ook weer met twee zakken. Dat was het weer voor deze Kids Clothes Challenge. Vier kledingstukken in één week, dat is geen slechte score.


2 opmerkingen:

Margot zei

Superleuk!

Angel Trendy Fashion zei

Hij is heel mooi hoor ondanks je vele uurtjes werk.Jemag er trots op zijn