Pagina's

woensdag 2 oktober 2013

Tiffany dress

Op facebook deed de eigenaresse van Petit Kids Boutique een oproepje voor een patroontje te testen. Ik had me daarvoor opgegeven, en dit keer was ik één van de gelukkigen die mee mocht doen. We mochten een erg leuk jurkje testen die ze nu te koop aanbied. Het kleinste maatje is voor babies vanaf 6 maanden, het grootste maatje is voor meisjes van 8 jaar.
Evelien is 7, maar ze is wel heel erg lang. Voor haar testte ik het patroon voor 8 jaar, en dit is het resultaat:
Het patroontje had een apart bovendeel en een rokdeel. Ik heb ze in verschillende stoffen uitgeknipt. Het hartjesstofje heb ik gekocht op de Utrechtse stoffenmarkt uit een couponnenbak, slechts 2 euro betaalde ik daarvoor.

Op het patroon worden er aan de achterkant knoopsgaten gemaakt en knopen aangezet. Maar ik heb ervoor gekozen om kamsnaps te gebruiken, die had ik toevallig nog in hartjesvorm liggen.

De jurk kan geweldig zwieren en zwaaien, dat demonstreert Evelien hier even.

De onderkant heb ik afgewerkt met een rood biaisbandje om er een geheel van te maken.

Het patroon was heel leuk om te testen. Als je het koopt krijg je een pdf met maar liefst 34 bladzijden waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het jurkje maakt. Je kan hem maken in 9 verschillende maten, en is niet heel moeilijk om te maken. Echt een leuk jurkje voor beginners tot en met de gevorderde naaisters. 
Het patroon kan je hier kopen


Geen opmerkingen: