Pagina's

zondag 4 maart 2012

Klosjesplankje (#6)

Mijn naaigaren was aan het rondzwerven op mijn zoldertje. Ik wilde ze verzamelen in de bovenste la van mijn buro. Lekker snel bij de hand zeg maar als ik een kleur moet verwisselen. Maar als je ze los legt dan wordt het zo gauw weer een zooitje. Dus kwam ik met deze oplossing:
Je meet de binnenkant van je la op en bepaalt hoeveel ruimte je wilt besteden aan je naaigaren. Aan de hand van die maat zaag je een plankje uit. Deze is 18x30 cm. Het plankje is van onze oude klerenkast die we vorige week uit elkaar hebben gehaald.

Dan neem je een vrolijk gekleurd stofje, en niet die met de tacker op je plankje. Eerst de hoeken en dan de rechte zijden. Sorry geen foto's van het tussendoor tacken genomen ;-)

Zo ziet het er al gezellig uit op de voorkant he. Dan ga je naar de schuur, en zoek je lange spijkers uit de gereedschapskist van je man.

Pak twee garenklosjes om een beetje de maat de bepalen zodat ook de dikkere klossen erop kunnen. Pak de hamer en ram al je frustraties er lekker uit ;-)

Dan leg je het plankje in je la, en vul hem met al jouw garenklosjes. Zo ziet het er al leuk uit.

En de bovenaanzicht, toch mooier dan zo'n kaal plankje met spijkers. Ernaast mijn doosje met spoelen en naalden. Eigenlijk wil ik nog een stoffen mandje wat ernaast past, zodat ook de scharen, geodriehoek, liniaal en stift met verdwijnende inkt erin kan. Alle gemak binnen handbereik, maar dat komt van de week wel goed. Er is nu al 1 laatje overzichtelijk van de velen op zolder, hihihi.


3 opmerkingen:

decreatievetafel zei

Superhandig!!! ´groetjes Liesbeth

Margot zei

geweldig leuke uitleg met een heel gaaf resultaat! blijven de spijkers wel goed zitten?

Unknown zei

Margot tot nu toe blijven ze allemaal keurig zitten waar ze horen :-)