Pagina's

zaterdag 9 juli 2011

Vlugge kussentjes

Afgelopen week heb ik op de achterkant van de slingers voor juf een babydekbed gebruikt. Die had ik in de uitverkoop bij de Zeeman gekocht voor maar €3.00! De stof past ook heel leuk bij mijn bank, en daar kon ik nog wel twee gezellige kussentjes op gebruiken. Vandaag bij de Action vullingen gekocht (ze zijn daar € 1.45, de vulling kan je ook heel goed gebruiken voor amigurumi's) en heel slim de kussentjes genaaid.
Aan de onderkant van het dekbed, waar je de flap hebt, heb ik twee vierkanten van 47 x 47 cm. uitgeknipt.

Toen langs de twee open kanten (niet de kant waar de flap zit) op een halve cm. van de rand vastgestikt. Dan knip je de hoekjes eraf en keer je het hoesje om.

Dan stik je langs dezelfde twee kanten op 1 cm. langs de rand. Zo komt het geknipte deel tussen twee naden te liggen. Scheelt dus ook zigzaggen van de geknipte stofdelen. Hoekjes eraf knippen, weer omkeren, en het kussentje erin:

In twintig minuten tijd had ik twee nieuwe kussentjes voor op de bank.
Ziet er gezellig uit zo met die streepjes, en hij is nog goedgekeurd ook:


Tot grote teleurstelling van de oudste mocht het kussentje niet mee naar zijn bed :-)
Fijne avond nog!

Geen opmerkingen: